جاده کم گذر2

پدر ای اسطوره ی محبت وصلابت دستان گرم و مردانه ات همیشه مایه ی آرامشم بوده وهست.حضورت چون کوه همیشه مایه ی دلگرمی ام بوده و همواره لحظاتم را سر شار ازامیدم میکنه.


دوست دارم بابای خوبم روزت مبارک



توی ادامه ی مطلب میتونید بخش دیگه ای از کتاب جادی کم گذر(روانشناسی عشق رو مطالعه کنید)


وابستگی

دومین ادراک نادرست رایج درباره ی عشق یکی دانستن آن با وابستگی است.تصوری نادرست که روان درمانان هر روز با آن مواجهند.اثر آنرا بیش از همه در افرادی میتوان دید که سعی یا تهدید به خود کشی می کنند ویا افرادی که به علت طرد شدن از جانب همسرشان یا جدایی به شکل ناتوان کننده ای دچار افسردگی می شوند.

اگر تنها هدف شما این است که دوستتان داشته باشند ،مطمئن باشید که شکست خواهید خورد.تنها راهی که دوست داشته شدن را تضمین میکند این است که سزاوار دوست داشته شدن باشید و وقتی هدف اولیه تان در زندگی این است که منفعلانه دوست داشته شوید لایق دوست داشته شدن نخواهید بود.

در ازدواج معمولا نقش های دو طرف مشخص است،ومعمولا تقسیم کار بین آنان وجود دارد.زن معمولا کار آشپزی ،تمییز کاری منزل،خرید و مراقبت از کودکان را برعهده دارد و مرد معمولا به حرفه ای اشتغال دارد مسائل مادی را برعهده دارد،چمن ها را میزند و تعمیرات لازم را انجام میدهد.زوج های سالم از روی غریزه گاه به گاه نقشهایشان را عوض می کنند .هر از گاهی مرد ممکن است آشپزی کند.یک روز در هفته را با کودکان گذراند،خانه را برای متعجب ساختن همسرش تمییز کند؛وزن ممکن است شغل نیمه وقت بگیرد روز تولد شوهرش چمن را بزند،به کار حساب بانکی و پرداخت مخارج رسیدگی کند.زوج ها اغلب ممکن است تصور کنند که این تعویض نقشها نوعی بازی است که به ازدواجشان تنوع می افزاید، فرایندی است که علاوه بر اثرات فوق و حتی مهم تر ازآن(حتی اگر ناآگاهانه) باشد. وابستگی متقابل را کاهش می دهد. از نظر وی هر یک از دو طرف خود را برای حفظ بقا در صورت از دست دادن دیگری تعلیم می دهد. اما برای افراد منفعل وابسته از دست دادن دیگری چنان  دورنمای ترسناکی است که نمی توانند خود را برای آن آماده کنند یا فرآیندی را تحمل کنند که باعث کاهش وابستگی یا افزایش آزادی دیگری شود.

در نتیجه یکی از مشخصات اصلی رفتار ی افراد منفعل وابسته در زناشویی این است که تفکیک نقش ها بسیار غیر قابل انعطاف است و بیشتر به دنبال افزایش و نه کاهش وابستگی متقابلند.واین خود بیشتر ازدواج را به یک تله تبدیل می کند. به این ترتیب به نام آنچه عشق خوانده می شود که در واقع وابستگی است،آزادی و موقعیت خود و دیگری را کاهش می دهند.

نظرات 5 + ارسال نظر
ذفرون جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 18:44

غاچاغی اینجام الان عاغا روزا و مناسبتا رو کلن تبریک می گم برمی گردم چن وخ دیگه

منم تبریک میگم بهت!
منتظریم با دست پر برگردی .تو کاراتم موفق باشی.
مرسی که سر زدی.

خبرنگار جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 19:02 http://ghasedake90.mihanblog.com

روز پدرت مبارک
خدا حافظشون باشه


ادامه ی مطلبم نخوندم با اجازه

خیلی ممنون جناب خبرنگار سلامت باشید.
چرا؟!
باشه هر جور راحتید.

آرتمیس شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 16:03

(گل آنیموس )

پسر قد بلند یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 00:24 http://ambers.blogfa.com

من هم تبریک میگم این روز

ادامه مطلب...
توصیه های بسیار خوب و کارآمدی بود

خیلی ممنون

خدارو شکر که به دردتون خورده!

آسیه دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 15:52 http://neveshtehayea30.blogfa.com

با تأخیر مبارک باشه روز بابایی

خیلی ممنون سلامت باشید خانم وکیل.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد