السلطان ادرکنی...

سلام

چند روزی هست که امام رضابعد ازسه سال طلبیدندو الان مامشهدهستیم.خوشبختانه هتل اینترنت داره وتونستم از اینجا به همه تون سلامی عرض کنم وبگم که به یادتون هستم.وقتی خبر قطعی شدن سفر رو شنیدم٬یه حس خیلی قشنگی بهم دست داد حس خوب یه دعوت دوباره به یه مهمونی باشکوه.یه حس خیلی لطیف غیرقابل توصیف٬هربار طلبیده میشم یه حس جدیدی رو تجربه می کنم و هربار امام رضای خوبم به شیوه ی جدیدی ازمون پذیرایی میکنه.عاشق لحظه های قشنگ قدم زدن توی صحن هام٬نماز ظهر تونسیم لطیف و دلنشین ظهر.خادمای مهربون و دوست داشتنی.تجلی رأفت امام رضان.یه بار توی سفرهای قبل بایکی شون هم صحبت شدم.بیرون از حرم.ازش سراغ یه نونوایی رو گرفتم.گفت تومسیر من یکی هست بیانشونت بدم.ازم پرسید اهل کجایی و ...وقتی به نونوایی رسیدیم یه بسته کوچیک کره بهم داد و گفت خادم حرمه و اونجا برای صبحانه شون دادن.گفت روزی تو بوده.چه برکتی داشت تا آخر سفر ازش خوردیم.

واما اندر احوالات خود شهر مشهد اینکه٬ قبل از سفرشنیده بودم هوای مشهد خیلی سرد شده.روز اول که میخواستیم بریم حرم کلی شال و کلاه کردم راه افتادم دیدم نع انگار هوا خیلی هم خوبه روز بعد که دیگه شال برنداشته بودم هوا سرد شد هه هه.

تو راه هتل تا حرم هم دوسه تا کله پزی هست٬گویا مشدیام مثل ما تبریزیا ملت کله پاچه خورین.امروز صبح تصمیم گرفتیم صبحانه کله پاچه بزنیم بر رگ.توی تبریز کله پزی ها معمولا تمیز تر از رستوران هستن.واما اینجا وضعیت یه کم فرق داشت ظرف آبلیموش که شیره ای‌بودو به دست میچسبید روی میزم یه ظرف دستمال کاغدیه نیمه شکسته بودش که توشم خالی بود وقتی از شاگرد مغازه که واستاده بود بر و بر مارو نگاه میکرد دستمال کاغذی خواستیم چند تا کاغد دستمالی تو دستش آورد و وقتی هم دید از میز بغلی دوسه تا برداشتیم بر گردوند.مغز توی آبش هم له نمیشد و مثل پلاستیک بود.خواستم به بابا بگم که بیخیال گوشتش بشیم که سفارششو داده بود.پاچه یخ کرده بود و توشم پر از مو بود.نون هم به صورت جیره بندی شده در اختیار مشتریان قرار میگرفت و هر بار که از شاگرد مذکور نان میخواستیم دو کف دست نان در اختیارمان قرار میداد.تازه پیاز هم نداشتند.آخه مگه کله پاچه بدون پیاز هم میشه!!برای اینکه تا ابد از کبه پاچه بیرار نشوم دیگر به خوردن ادامه ندادم و به همان چند لقمه رضایت دادم.ضمن اینکه مامان هم که کنار من نشسته بود مدام اه و ایش میکرد و کلا موج منفی به سمت مان پرتاب مینمود.

۲۰بهمن هم تولد داداش وسطی بود.ولی اون روز ایشون‌تهران بودن و دیشب به ما ملحق شدن برای همین امروز تصمیم گرفتیم عصر همینجا براش یه جشن‌مختصری بگیریم.از چند نفر آدرس یه شیرینی فروشی خوب تو این دوروبر گرفتیم و همه آدرس یه شیرینی فروشی بالاتر از فلکه آب رو دادن.اما کیکی رو که به اسم‌کیک خامه ای بهمون دادن کیک خونگی بیش نبود که روش  و وسطش یه ذره خامه مالیده شده بود.نمیدونم به٬مدونوم اما نمی گوم٬عمل کرده بودن یا اصولا کیک خامه ای ها اینجا به همین شکل هستن.حالا مهم این بود که دورهم شاد باشیم و خوش بگذره که گذشت.جای همه ی دوستان سبز.

فردا بعد از ظهر هم بلیط بر گشتمون هست .با قطار .یه داستانی میشه سر هرنماز که نگه میداره بیاو ببین.خب چه میشه کرد بلیط هواپیما گرون در میاد دیگه.ما که راضییم.


نظرات 4 + ارسال نظر
آرتمیس شنبه 26 بهمن 1392 ساعت 14:56

کله پاچه دوست ندارم ،با این توصیفی هم که نوشتی دیگه

تولدش مبارک .هرچی خامه اش کمترباشه بهتره که :)

+خوش بگذره عزیزم

کله پاچه اگه کله پاچه باشه اگه نخوردی٬نصف عمرت شد برفنا

مرسی.نه مساله خامه اش نبود که بیشتر نوع کیکش منظورم بود.

+مرسی٬خیلی خوش گذشت واقعا جای شما خالی.

آرتمیس یکشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 17:04

رسیدن بخیر

میدونم مزه اش خوبه ، اما کلا دوست ندارم
دوسه باری خوردم ، بیشتر به خاطر همراهی با جمع (البته فقط سوپش رو) گوشتش روفقط یه بارخوردم اونم با تهدید:))

مرسی.

میدونم چی میگی.منم قبلا دوست نداشتم.اما یه باریکی از دوستای بابا ماروصبحونه برای کله پاچه دعوت کرد.خودشم پخته بود.اونجا مجبورم کرد بخورم.تازه اون موقع متوجه شدم کله پاچه یعنی چی

ﺁﺳﻴﻪ یکشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 22:46 http://neveshtehayea30.blogfa.com

ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻗﺒﻮﻝ ﺟﺎﻧﺎ...
ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻴﻠﻲ اﻟﺘﻤﺎس دﻋﺎ....
اﺯ ﻛﻠﻪ ﭘﺎﭼﻪ ﻣﺘﻨﻔﺮم ﺑﺎ اﻳﻦ ﺗﻔﺎﺳﻴﺮ ﻣﺘﻨﻔﺮ ﺗﺮﻡ ﺷﺪﻡ....
ﻛﻼ ﺗﻮ اﻏﺬﻳﻪ ﺩاﻏﻮﻧﻦ...
ﺗﻮﻟﺪ ﺑﺮاﺩﺭﻱ ﻣﺒﺎﺭﻙ...
اﺗﻮﺑﻮﺱ ﻳﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺴﺖ

خیلی ممنون.
همه تونو اونجا یاد کردم ایشالا دوباره قسمت شما.

ولی من کله پاچه خیلی دوست دارم.
آره تاحدی.ولی عاشق دوناتای نان قدس رضوی ام
مرسی خانمی کادو دیگه براچی بود راضی نبودیم والا!شمام که خودت گلی چرا زحمت کشیدی.»
آره بابا خوب کار کردی بلیط اتبوس گرفتی.

مولود دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت 01:50 http://epizod3.mihanblog.com

زودتر موگوفتی التماس دعا موگفتیم :)
کسی که هتل اینترنت دار میره که هواپیما واسش گرون نیس اِ وااا

هه تون به یادم بودید٬اگه قابل باشم دعاتون کردم.
همه پولا رو دادیم هتل برا هواپیما پول نموند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد